onsdag 15 juni 2011

ALMANACKEN FRAMFÖR MIG
hela tiden. Man skall träffa sina vänner "före semestern" och dessutom jobba... I dag ringde jag den ena och den andra och skrev listor. 12.30 i verkstaden och skrev konkret arbetsplanering och satte i gång med änglarna. Jag gjorde tre, en blev färdig en utan finishing, en blev i betbadet för den såg konstig ut.


Jag kanske gör dem sinsemellan olika. Lite hammarslag här och där. Ursprungligen sku dom vara helt plain silver utan nånting extra. Men då såg dom ut att vara stansade. Jag måste ge dem min fiilis. Nysilver på vingarnna  : )

LEKSAKER
finns det gott om bakom skynket i min verkstad. I morgon kommer Caro och Aron och kolla vad där finns. Sen skall jag börja på Heartagramet - HIMS logo. Jag skall gör det som ett hänge till en bekants dotter. I mitt slutarbete till Stefan Lindfors fanns ett Heartagram - jag gör det i princip lika, men utan guld.
Det är ganska litet - 2,5 cm i diameter. Men eftersom det är 3-dim kan det inte  vara större.

KVÄLLS-SHIFT
denhär veckan. I dag gick jag på Alepa-uppköp kl 19 och i morgon ingen Alepa för Tättä är ute med f.d. kolleger och jag jobbar till kl 20. Skall jag städa fredag el. lördag? Hmmm... vet inte. Är man kattskötare far man inte till lande. Calles och Inkas katt är en Burma, men det har ingen betydelse. Fast den sku vara en landsvägssak, kan man ändå inte föra en katt till ett främmande lande för några dagar och tro att den klarar sig. Tyvärr! Tättä sa glatt att det räcker ju att en är med katten  : D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar