torsdag 2 juni 2011

ARON VAR KANSKE INTE LYCKLIG
över att vara kvar hos momi och mofa på morgonen, men inga större problem. Han vakna sju och fick en skvätt havremjölk och somna om och vakna sen halv nio. Ingalunda steg jag heller upp före det. Plocktallrik med bl.a. bröd och hårdkokt ägg och mera mjölk åt Aron och kaffe med ett bröd för mig. För tillfället är Aron lindrigt sagt "kvick i vändningarna" så Tättä gick sen gärna ut med honom. Vi kom överens om Aron-leverans i Nyyrikki-parken kl 14 - där fick han också sin lunch.

PÅ KVÄLLSKVISTEN
träff med Carcki - min svägerska.
Jag hade reparerat hennes armband. 

Monsieur Photgraphe var inte hemma så jag måste själv fota min outfit. Det här är alltså tvåeuros jackan från loppiset i Lissabon. Kolla tampen i ryggen! 

Vi beslöt med Carcki kolla en ny restaurang vid Kampen som heter Bravuria. När man kommer in får man ett kort som fylls efterhand som man dricker/äter. Sen kollar dom kortet och man betalar vid dörren när man går ut. Vi ville börja med ett glas skumppa och bekanta oss med menun. Flickan i  baren sa: Köp int två glas skumppa, det blir 8 €, vi har på tarjous en hel flaska för 10 €. Vi tog flaskan och drack skumppa också till maten. 

Man står vid disken och ser när dom tillreder maten och bär den själv till bordet. Här registrerar man också kortet.
 Basilikan fick man själv plocka åt sig i basilikahyllan.
 I taket aforismer och andra anteckningar.
Så här såg damrummets spegel ut. Allså den var på riktigt gjord på det där viset.

Och maten sen. Vi valde båda samma pasta med kyckling, bladspenat och blåmögelostsås. Pastan gör dom själva på Bravuria, men den var lite för al dente i min smak. Kockflickan fråga snällt att skall hon sätta chiliolja och vi sa jo, men den var onödigt hot. Men helt ok ställe.

I MORGONBITTI
kommer en kund efter sina smycken tidigt och senare på dagen får jag antagligen mera besök i verkstaden.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar