söndag 5 juni 2011

EN TREVLIG MORGON
Aron vakna 07.30 - en småskrattig pojke som inte ville sova mera. Vi drack havremjölk och spela skivor och bytte blöja. 08.30 vakna mofa och då börja jag med kaffet. Dom ritade filmerna som kom från tv var inte så nätta så vi såg på Biet Maja och åt vår frukost. Det blev aamupesu och dagkläderna sku på och nångång elvatiden gick Aron och mofa ut med vagnen - Aron tog en tupplur mofa läste tidningen och jag fick ordning på mig själv och hemmet. Typ 13.30 kom Caro och Sande efter Aron. Dom var glada - hade haft det trevligt.

MINA KÄRA FRÅN NYLANDSGATAN
kom på besök sådär 17.30. Det var avtalat för C sku formattera min nya hårdskiva och så hade dom tänkt cykla till Gumtäkts Badinrättning, men av förekommen anledning kom dom direkt till oss. Medan C kolla hårdskivan 

satt I så här nätt på takterassen och läste tidningar.  Vi diskutera också ett hänge till hennes pappa som blir pensionerad på sommaren. Ett Pörtö-smycke "negana"  D.v.s ön av silver är en sjö och havet runt är mark - d.v.s mässing.

Hårdskivan är extremt lätt att använda. Det är bara det att den måst programmeras för att tas i bruk. Eftersom det är söndag åt vi alla söndagspasta och niotiden cykla C och I hem igen.

Bor man i Helsingfors city har man city-cykel d.v.s  JOPO!

GIGA
har jag gott om. Mina goda vänner som är grafiker till yrket - Tuire har eget företag - sa att hon hade en hårdskiva för 200 giga som blev full så hon måste skaffa en 200 gigas till. C som i viss mån jobbar hemifrån har en hårdskivapå 500 giga. Min hårdskivas minne har 1000 giga  : D 
Dessutom är den snygg -  designad av Philippe Starck.

Men varför lyser det ett kors framför den?

Natutvis T ur logon  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar