torsdag 9 juni 2011

FÖRMIDDAG MED ARON
Jag tror att han visste själv hur fin han var när han kom. Klädd i beige och vitt. Och hade ny hatt! Strax efter 10 gick mofa ut och promenera med Aron och efter diverse sysslor hemma gick jag till verkstaden för en timme. Aron var igen på otroligt gott humör och åt sen sin lunch med god aptit. 13.30 kom Caro och vi packa oss alla iväg - Caro och Aron for hem, Tättä och jag till Arabia Center. Vi skulle ha mat för tre dygn på lande, vi plus Caro och Aron. På gården ville jag fota Arons nya hatt så jag sprang efter honom. Han var snabb i vändningarna.

 Till slut sa Caro att kom Aron och titta vad jag har.
 Då fick jag en bra bild. Men det var ju lite att luras.

HEMKOMMEN FRÅN MATUPPKÖP
gick jag ännu en sväng till verkstaden.



Slutpolera ringarna och oxidera ett hänge. Dessutom tog jag igen till försäljning en del ringar som inte varit så påpulära och putsade dem. Se under kategori Ringar: "Glasbit och 925 silver". Det finns ringar både med glasbitar och små strandstenar.

FLUNSSA ELLER ALLERGI
hmmm, jag är inte säker. Men jag har sjuk hals och otäcka ögon och konstig näsa. Få se vad det blir. Dessutom är jag sömnig och marrig. Så trevligt det skall bli för mina nära och kära!!

MIIU
Calles och Inkas katt, skall vara hos oss i två veckor. Dom skall till Grekland och sen till Kouvola. Vi far efter den måndag kväll. Efter det återkommer jag med rapport och hoppelunda roliga bilder.

2 kommentarer:

  1. Hej och tack
    Det var trevligt se din verkstad och arbetsplats.
    Nu hemma och jobbet igen. Jag åkte via Stockholm och hämtade Tuikku. Han blev so glad att trädda matte.
    Varma sommar hälsningar från soliga Lund.
    Kram
    Raili

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var roligt att få visa både för dig och Helena hur jag jobbar. Och kanske resultatet blir en trevlig beställning ; )
    Småregnig sommarhälsning från ett mulet Helsingfors,
    Babben

    SvaraRadera