tisdag 14 juni 2011

DEN RÅDDIGA DAGEN
blev helt ok. Början var tyvärr lite snopen. Jag träffade kunden på Caféet i Hagnäs hall. Hon sa till först ingenting om själva hänget, hon sa "nyt kun saan myös enkelit"... När jag fick beställningen på tre kännykkä-änglar var det inte alls bråttom, "sit joskus".  Jag har inte hunnit göra dem! Nå, vi konstatera att det var ett typiskt fall då man tar för givet nånting utan att kolla. Heartagramet blir uppskjutet - jag gör änglar i morgon. Men halssmycket gjort av skrot älskade hon  : )

IN TILL STAN MED SPÅRA
och promenad till H. Syrjänen. Han hade rymt på kaffe, så jag passa på att sticka mig till Stupido och köpa två skivor.

               22 PISTEPIRKKOS senaste och en splitterny MY MORNING JACKET.

Stupido finns helt mitt emot DTM. Dom hade en skylt utanför att KAFFAS erikoiskahvit myös mukaan. Jag var ännu lite kaffesugen så jag passa på och stack mig in. Dom hade nånting som hette Americana. Det är Espresso utspätt med vatten och var gott.
Syrjänen var på plats när jag kom dit och graveringen blev bra och han berömde min innovativa stenfattning  : )

Hem via Stockmann och kl 13 kom Aron. Först på promenad, sen här hemma. Aron var igen på galet gott humör trots att han helt tydligt var lite sömnig. 16-tiden råka Caro och Santeri komma samtidigt och så for dom smånigom iväg.

OCH VERNISSAGEN DÅ?
Nää, jag tog en tupplur i stället.


CARO OCH ARON PÅ LANDE
blev förstås en massa bilder av Caro och Aron på lande! På fredagen var det ju nästan för varmt. 30° i skuggan på vår terass. Så det var mest strandliv.


Lördag morgon var vi redan kl 10 i skolan på Café Kafimysson med lite loppis och försäljning utomhus. Skönt att det fläktade lite.   


Här vårt råddiga försäljningsställe.

Aron gick in till caféet - mamma kom snabbt ut med honom.

Här går vi hem. Klockan var då 14 så Aron hade härjat i fyra timmar. Men för Caro att bära 12 kg på ryggen 2 km över berg och dal var nog lite jobbigt.


 På kvällen äntligen landegrillad lax.

 Fortfarande ljuvligt varmt. Alla tre kvällar åt vi ute. Ett veckoslut helt utan sydväst!

Efter maten uppträdde Caro och Aron. Caro gör lustigheter och Aron skrattar ihjäl sig : D

Och en sista bild: jag gjorde nånting i köket, vände mig om och såg dethär.
Caro hade hittat min mammas gamla solhatt. En jättefiffig sak av bomull som man vrider ihop och sätter i en påse och när man tar ut den vecklas den upp av sig själv. På söndagen sprang Aron omkring nakupelle med bara den här hatten på huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar