söndag 14 augusti 2016

Tisdagen den 9.8.

Steg upp klockan åtta. Här blev gott kaffe och ägg som jag fick och jugurt som vi båda fick. 

Sen börja jag med köket. Först städa jag det första skåpet som jag tog bort pappret från övre hyllan och bytte det och sen tog jag bort slaskämbaret eller från nedrehyllan och sopa där.  Sen fortsatte jag med dom andra öppna skåpen. Putsa kastruller och dom två hyllorna som jag också putsa. Sen fick dom torka. Jag putsa hyllan ovanför brödlådan och torka socker- och saltlådor. Satt sen kastrullerna tillbaka. Sen kolla jag hyllan ovanför diskbänken. Jag beslöt diska alla äggkoppa och kaffekoppar och glas. Också hyllan.  Det gick utmärkt!

Jag sku ta en lur men somna inte. Caro skicka bilder från fotbollen och där var Aron och Elo i storas grupp och Ebba som sen kom och säga hej åt Amanda som Caro sen anmälde.

Sen såg jag på "Simma lugnt, Larry". Monsieur åt noodlar och tuna. Sen fick jag min goda ärtsoppa och läste KP. Monsieur gick och sova och jag diska och fick te´ köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar