tisdag 16 augusti 2016

I dag

for Monsieur till lande. Jag tvätta mitt hår och gick i duschen. Laga här sen god mat med kaffe och bröd och jugurt. Han for sen i väg.

Jag kontakta Syrjänen och förde en flaska vin åt honom. Han blev glad! Sen gick jag till Optiikkahuone. Mannen måste ta låss ena saken från glasögonen. Det kosta ingenting. Sen gick jag till Bocca. Tanten sa att där nu var nya färger. Jag fick en liten gul och sen köpte jag en blå.

Jag gick tillbaks till Stockmann och där köpte jag en sodastreamer och en pore refining solution från Clinique. Jag fick god glasss där nere som var jordgubb och sen ringde Monsieur, men jag tror att han inte hörde vad jag sa. 

Jag beslöt sen gå till det stora huset på Simonsgatan, men jag sökte nog tandläkarn jätte länge. Sen hitta jag och skall dit nästa vecka. 

Gick via Yves och Sokos och kom hem. Satt sen sodastreamen i sodastreamen och packa sen bort allting.  Tog fram raejuusto och tonfisk och bönor och knäckebröd. 

Sen gick jag och se på en film från Rio de Janeiro där dom använde droger och nu är olympiaden i den staden. Gick sen och sova.     

1 kommentar: