måndag 1 augusti 2016

Till Kalkbruket

for vi på fredagen. Via Musta. Men vi börja plötsligt känna någon konstig lukt... Vi kom till Kalkbruket och där sov Amanda. Dom hade varit i Borgå. Där var massor människor på Pörtö Line. Vi steg  land på Bodö och Marja-Liisa körde hem alla våra saker och Sande och mej.

Sen blev här skumppa. Caro och jag heter Margareta, men den dagen var redan på onsdagen så vi fira den nu i stället. Jag fick en jättefin kopp som Aron hade valt. Jag skall fota den  morgon. Caro fick fina country-tidningar av mej, liksom tre stycken. 

Det blev jätte sent. Vi fortsatten sen med maten. Nypotis och sill och lax och sallad och det ena och det andra. Monsieur fick öl, Caro och Sande fick rödvin och jag hade halva flaskan kvar som var vitt. Där blev över en skvätt. Jag diska till någå ett.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar