torsdag 4 augusti 2016

På morgonen

for Monsieur och Sande till stan. Jag steg upp sjutiden. Undrar när Aron kom upp. Caro och Amanda kom lite senare. Man fick god frukost. Aron ville ha saft. Vi andra fick kaffe och jugurt och ägg m.m.

Sen bädda jag och diska. Vad månne vi gjorde sen? Gick väl till Butiksbåten. Jag försena mig väl lite. Dom andra var redan där. Caro, Aron och Amanda. Butiksbåten hade kommit. Jag gick dit ner och så köpte jag nu vad jag sku ha. Och vi fick pengar för ölburkarna. Man fick glass. Vi gick hem.

Undrar vad Caro och barnen gjorde sen. Och pikku hiljaa kom Monsieur tillbaka. Han hade med sig en god öring som hade persilja på sig. Monsieur grilla den och jag koka potatis och man fick kantarellsås och sallad.

Se så god den är!

Barnen somna väl sen i sina sängar liksom Monsieur. Jag diska och sen fick vi grönt te´med Caro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar