tisdag 2 augusti 2016

Jag koka kaffe

och pikkuhiljaa kom Aron och sen resten. Vi åt. 
Här lite bilder...

 Bord och stolar och en säng som Sande hade lagat. Caro kanske måla...

 Amanda har fotat dom här. Momi.

 Mamma.

 Pappa.

 Och Aron fota dom här. Mofa...

...och momi.

Huj!

Nu for familjen Salminen till sandstrande. Dom hade mat med sig. Där hade dom säkert roligt. Jag gick i duschen och tvätta mitt hår. Sen fick Sande kontakt av en man. Sande for efter dem och kom in i vår vik. Mamman tala svenska och det lilla barnet går i svensk dagis. Pappan var finne. Jag visa vårt hus. Han har säkert jobbat med Sande i något skede. Dom for till militärområdet.

Sen fick vi kaffe på terassen med två små bitar äppelpaj och pepparkakor. Sen kontakta jag Kalle. Han var helt glad. Han bor ännu i Kottby. 

Småningom kom Salminens. Jag undrar om Caro grilla? Eller blev det nånting annat gott?
Sen diska jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar