söndag 20 december 2015

Ett fasansfullt regn!

Igen en gång samma kläder som på min gudmors begravning och likadana blommor som hon fick. Min moster heter Biggi och är min mammas syster. Vi är kusiner med hennes barn och känner dem bra. Vi for med jeepen och körde sen förbi begravningsplatsen och upp längs med en ringlig väg till kapellet. Det var en fin begravning.  Här några bilder.

 Prästen talar.

 Fina blommor.

 Kusinulla utanför kapellet.

Sen körde vi efter min bror och hans fru Anneka till Kiala gård. Där var ett litet hus bredvid det stora huset. Det var i flere våningar. Man gick säkert ner under jorden... Först skumppa och sen öl eller vichy. Men också god mat. Här lite bilder.

 Monsieur och Kusinulla.

 Här nere liksom laxrulltårta och uppe kött med deg runtomkring.

Och här då jätte goda tårtor med kaffe.

Ange kom och tala med oss. Hon har bott jätte länge i Schweitz. Och också Kicke som var glad. Det var väl hon som hade ordnat Biggis begravning.

Femtiden for vi hem. Ett helt fasansfullt regn! Via Musta och Monsieur gick sen och tvätta bilen. Jag fick en lur och han dök upp och så fick vi Siciliensallad.

Sedan godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar