måndag 28 december 2015

Första juldagen

Jag vakna niotiden. Gick ner och koka kaffe. Jag fick kaffe i en termos. Monsieur och Kalle i en svart sak. Man fick ägg och goda bröd, men Kalle sov till halv två tror jag.

Sen sku jag bädda sängen, men då hade Miiu spyttat dit så lakanet och påsen runt madrassen var helt såttiga. Jag satt Vanisch på dem och i tvättmaskinen. 

Jag bädda och gick i duschen och Kalle låg på soffan och Monsier tog en lur och sen gick jag och väcka honom för jag tyckte att vi skulle ta samma promenad som vi alltid brukar. Det var väl lite kallt. Jag tror att jag frös.

 Här under lyktan. Jag är lite suddig.

 Och i dag var det fullmåne.

Vi kom hem. Kalle och jag fick en grogg. Monsieur och jag laga mat. Först fick man sill och fisk och rökt fisk och potis och rom och apelsinsallad och öl och snaps. Sen fick man stekt potis med kalkon och lök och sås och rödvin. Vi lyssna på 22 pistepirkko och Gainsbourg.

Sen gick Monsieur och diska och Kalle såg på nån film och jag blogga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar