tisdag 29 december 2015

Strindberg

i dag. Lite över ett dök dom upp. Johanna och Günter. Jag hade ingenting åt dem. Men av dem fick jag igen två flaskor vin ett vitt och ett rött med glaskorkar och småbröd. Johanna måst nog få av mig silverörhängen och en guldsak gratis. Vi gick sen till Akademen där jag visa en bok åt henne som hette Vem är stor? Hon köpte den. Köpte väl någå annat också. Jag sa hej då åt henne och hej då åt Günter som var i bottenvåningen och läste nån tidning.

Sen gick jag till Hfvudstadsbladet som sa att dom öppnar först på måndag efter nyåret och via tunneln där jag fick äppel och gurka och tugg gummi och 40€ på mitt busskort. 

Jag kom hem. På morgonen träffa jag barnen. Laga plocktallrik åt dem. Dom hade varit hos oss tre timmar. Men gick sen småningom. Nu städa jag undan barnens legon. Fick en och en halvtimmes lur. Skönt!

Monsieur hade kommit hem. Lagat mat. Jag satt nu där i en stol. Sen kom jag plötsligt ihåg att Husis säkert fanns i en hög där på en bricka. Heh! Jo där var den. Biggis och Margaretas dödsannonser fanns på samma sida. Där var också ett reportage från Amsterdam som jag läste sen. Sku se på nånting som kom från tv, men orka int.

Städa undan julgåvorna. Satt Kalles salva på mina armar. Skall ta fram Caros tvål.
På fredagen skall jag läsa Sandes tidning.

Godnatt!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar