söndag 13 december 2015

Begravning

i dag. Vi for efter Gilla. Jag hade kartan i handen. Och plötsligt var vi framme vid kapellet. Karin fick Emmas och Tildas smycken och så var där en präst som tala. Jag trodde att vi bara sku sitta där tysta och spela Cat Stevens, men så var det ju inte. Eller min bror hade nog berättat det här för mig. En snäll tantpräst som talade och hällde sand på kistan så det blev ett kors.

 Kistan.

 Vännerna.

 Tantprästen.

 Hon bärs ut.

Kicke skicka en ros från Biggi som också hade dött   : (

Det blev god mat och gott kaffe på andra sidan vägen. Prästen och kantorn for hem och sen fick vi en massa goda saker... Vi for och titta på Karins och Jonas hem. En korridor med ett kök i ändan och tre rum med loft i alla rum. Och dessutom en rar katt. 

Vi for hem. Körde hem Gilla. Sen via Musta och god tomat-ost-bacon sallad och rödvin och sen kom Skavlan och sen blogga jag till Helen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar