måndag 7 december 2015

Självständighetsdagen

i dag. God frukost som Monsieur hade lagat. 

Och här Finlands flagga.

Tretiden hämtades barnen hit. Först fick dom plocktallrik. Sen lekte vi och såg på Biet Maja. Sen laga jag mat. Pasta med lax och köttbullar till barnen. Vi åt vid bordet. Tände ljus i fönstren. Såg på presidentbalen. Aron var på datorn. Jag lekte med Panda. Sen satte jag dem i duschen. Satt pymme på dem. Dom fick rostbröd och kakao. Tvätta tänder. Jag hade bäddat sängen. Soffasängen. Jag läste Vännerna för dem. Aron somna men Panda bara härja. Hon härja och härja och till slut somna hon också. Aron somna väl efter nio och Panda sen då bortåt tio.

Mamma kontakta att hon dyker upp elvatiden. Dom hade varit på fest. Dom brukar alltid ha fest på självständighetsdagen. Jag hade fått choko och ett glas rödvin. Caro kom hem. Hon gick i duschen och sa att vi stiger upp 06.45 i morgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar