söndag 27 december 2015

Julafton

Det var en riktigt lyckad julafton. Först såg vi på Snögubben och sen på när Åbo utlyste julfred. Mofa for med Aron till begravningsplatsen och jag duka.

 Det här fota jag uppifrån.

Här då dukat.

Kalle dök upp och hämta mera julklappar och for sen till Occo och Caro. Nu hade jag satt lilla skinkan i ugnen och lagat sås och vispat grädde och skala potis och laga appelsinsallad och tog fram ett fat dit jag satt kalkonen. Caro, Aron, Amanda, Kalle och pappa hade varit i kyrkan och körde nu en runda som dom alltid brukar. Panda hade somnat i mammas famn och Kalle sku ännu i duschen och Sande dök sen upp. 

 Aron är på väg bort, men Amanda pärrar.

Sande hade hämtat det goda ölet. Kalle och Caro ser ut som töntar!!!

Sen blev det kalkon med ärtor, sås, potis, sylt och vad det nu var. Jo, gott vin som Salminens hade hämtat från  Nizza. Aron var 1 och ett halvt år då. 

Sen var Kalle julgubbe.

 Aron säger nånting åt julgubben.

 Så här glatt tittar han på Amanda.

 Hon ser söt ut!

 Sen far han vidare...

  Aron fick sitt paket    : D

Sen blev här kaffe med sherry och brandy och julstjärnor, men jag glömde Noras goda choklad   : (

Vi öppna julklappar säkert  två timmar och dom andra fick en GT och jag en whisky och sen packa dom sina saker och for hem. Jag såg dem ta taxin från fönstret. Sen lyssna vi ännu på Alone In the Universe med Kalle och fick varsin whisky och sen gick vi och sova.

En super kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar