fredag 15 mars 2013

MONSIEUR
sa att jag inte får kalla min fredag"boring". Att snart vill ingen mera läsa min blogg. Okej, jag väljer då alltid ett ord som har med dagen att göra. I dag var det tydligen "Monsieur".

Ändå var det ganska roligt såtillvida, att innan jag dammsög ringde jag min moster i Borgå. Det var någon månad sen sist, så vi hade mycket att tala om. I synnehet jag som skulle berätta om tå, brännskada och mage. Dit for 40 min så där bara.


Sen då trad Musta och där sökte jag Modas pärm för att hitta Caro, men hon var inne i tidningen i stället. Här tre uppslag:




Jag undrar när fotograferingen var. Säkert på den här sidan året. Någon mage syns ju inte.

LEVERANS HEM
av Aron och Caro senaste lördag betydde att vi fick djuprysta viltbiffar och enorma gädd bitar. En gädda Sande fånga senaste sommar. Idag blev det viltbiffar. Jag är ju osäker på vad dom innehöll annars, men dom var enormt goda. Nu åt vi dem med Oolannin oskalade potatisklyftor. Jag krydda med rosmarinblad vilket gjorde susen. I morgon gädda.

EN NICHOLSON FILM
har just börjat. T tycks har börjat se på den. Tur att vi har två tv:n för jag tänker se på Strada och Skavlan.

I morgon skall vi vara kulturella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar