onsdag 6 mars 2013

EN DAG
full med byråkrati. Skatteverk, brev och beställning. Först efter kl 14 kom jag iväg till verkstaden. Men nu fick jag skrotmycket färdigt.

 Det fick en fin pärla och en amulett som extra hänge.

 
Och snyggt som smycke! Vill nån köpa det? 130€ med ked   : )


SEN GICK JAG HEM
Här efter kommer jag inte att berätta nånting om våra middagar. Alltid samma. Vi är sååå tråkiga. Enda dagen vår  middag  varierar är fredag. Härefter berättar och fotar jag endast den middagen.



TUA FORSSTRÖM
var veckans poet i ansedda The Guardian. Ändå hade Stina Katchadourian översatt dikten. Jag anser att hennes översättning "The snow whirls over the courtyards´s roses" var av minst lika stor betydelse som själva dikten. Ingen skulle ju annars ha förstått den.


SLUTLIGEN
Antagligen ger jag fel tips eftersom det alltid  är fel när det gäller filmer i Husis. Men det står att i morgon kommer Woody Allens "Match Point" på Fox 21.55. Det är en sjukt bra film. Om ni inte reda har sett den så kolla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar