fredag 29 mars 2013

LÅNGFREDAGEN
brukar ju vara mulen och kulen. Så skall det liksom vara. Inte soligt som idag. T gick på en pråme och jag nålade och tråcklade hans gardin. 

PASSIONSMUSIK
kl 15 i Kottby kyrka. 

  Violinisten var Manfred Gräsbeck. Jag trodde att det var hans pappa.

Jag minns när han med rufsigt hår och ylletröja och gummistövlar uppträdde i tv. Men härrigud. Det är ju 40 år sen...

Det var en fin tillställning. Senaste år var det ju också ok, men då hade jag ju min gallsten.
 En trevlig Niklas Bonde läste om Jesus. Det var också ok. Han jordfäste min svärmor.

På väg hem en glad gubbe framför Kottby kyrka.

 På  FK senaste lördag sa man att börjar man fota blommor är man gammal.

 
 Vårt påskbord i år.

Här t-skjortan ni såg i Artek-aitta.



VI TOG EN GROGG
och sen blev det mat.

 Förrätt det som blev över från festen.

 Middagen: stekt gäddkotlett, röd quinoa och sallad. Dessutom vitt vin.


NU
skall jag kolla Sofi Oksanen på ettan. 

Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar