lördag 2 mars 2013

MELITTA TRATTEN

av porslin har ställt till det. Vi skaffa en ny serveringstermos för något år sen. Den hölls inte på den så vi använde en plåt Melitta. Jag vet inte varför jag plötsligt igen ville använda den sjukt tunga porslins tratten. När jag sytt det fina skynket i köket stjälpte jag följande morgon porslins Melittan. Jag måste tvätta skynket, men det var bara bra. Det var konstigt styvt när jag sydde det. Nu blev det mjukt och det krympte så det hänger bättre och så fick jag dit alla knipsor jag hade lämnat. Det var liksom bra att porslinstratten stjälpte.

Men i morse. Jag tog i serveringstermosen med båda händerna för att flytta den. Den tunga porslins Melittan vippa till och kokhett kaffevatten stritta på min nattsärk, på golvet  och på min hand. Kiitos paljon! Nu har jag grann röd hud och stora blåsor på området mellan pekfingret och tummen   : (


PÅ FÖRMIDDAGEN
gick Caro till Vekara Kirppis för att kolla barnkläder. Småningom var också mofa, Aron och jag färdiga att gå åt det hållet, d.v.s India parken.

 Här sitter man tydligen och äter på sommaren.

Och eftersom parken heter India parken finns där elefanter.

Det blev småningom kallt och vi gick hem tillbaka. Jag koka gröt åt Aron och sen fick alla en tupplur - mofa och jag en timme, Caro och Aron två.

Sen for dom hem. Mofa förde dem med Jeepen för vädret var ren ganska hemskt. 

SIK I UGN
blev vår middag.


 I princip liksom kokade...

Här min portion. Gott!

WOODY ALLEN
dokumentären här redan börjat, så nu skall jag kolla den   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar