torsdag 21 mars 2013

GÅRDAGEN
var helt humor. Jag plantera påskgräs och gick sen till verkstaden. Där gjorde jag ett roligt hänge åt min adept som bor i Österrike. Hon fyller år 2. april. Hon har två katter som heter Peanut och Rambo.

Det är litet. Diametern kanske 17mm.

Pörtösmycket lyckades inte riktigt. Öarnas namn som jag skulle skriva runt en konkret Pörtö-gjutning  rymdes inte så det blev pila. Nå, nog hittar jag på någå.

När jag kom hem var Caro och Aron hos oss. Dom skulle sen promenera i väg med vagnen.  Monsieur och jag  kolla vår outfit och gav oss iväg.


KUNGEN
var en riktigt bra pjäs. En Björn Wahlroos-satir skriven av Timo Harakka. I den här versionen var Leif Salmén med på den stora festen. Ändå ett tragiskt slut. Men det var bara bra.

Vi var hemma 21.30 och satt tillsammans saker på fat i köket.

Är det här nu månne då "Tapas". I alla fall brukar vi kalla det så.



KULTANÄPPI
på Forsbyvägen har slutförsäljning. Jag gick dit för att kolla kedar och örhängen - silverringar liksom. Örhängena fick jag men mannen lova ännu skicka textare om kedar. Jag har tidigare köpt snygga ankarkedar därifrån, men nu var dom slut.

Hem via Alepa. Jag har inte på 100 år ätit Cornflakes. Weetabix var också gott men Cornflakes är helt ok som omväxling.


YOGAN
gick bra. Jag har blivit bra på två nya asanor där man sitter. Huvudståendet var lite vingligt i början, men när jag hittat rätt ställning stod jag - Monica sa en minut - nå kanske   : )

I MORGON
kommer Aron hit igen. Han var hemma idag för han är flunssig. Men mamma och pappa måst båda på jobb i morgon så därför är han hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar