onsdag 20 mars 2013

GÖRAN SCHILDTS SNYGGA BOK
om Alvar Aalto har funnits på pallen bredvid min säng ända sen vi kom hem från Annegatan 2007. Där bodde vi några månader på vårvintern på grund av stambyte här hemma. Jag fick boken till födlarn av min man och den innhåller alla tre till formatet stora böcker som Schildten skrivit: Det vita bordet, Moderna tider och Den mänskliga faktorn. Jag har haft den som "mellanbok" i väntan på nya böcker. Därför läser jag den nu. Jag får en ny bok på min födelsedag.

En orsak varför den har funnits bredvid min säng är att den passar så sjukt bra i sovrummets färger.


ARTEK AITTA
har flyttat från Arabia till Vellamogatan i Vallgård. Vi skulle föra en hög gammalt skrot till Kierrätyskeskus och på vägen dit kolla vi då Artek.

 Först tänkte vi köpa ett skåp av olivfanér.

 Sen en snygg soffa. Bakom soffan hänger en bekant t-shirt.

 Den här stolen bar vi nästan iväg.

Sist och slutligen blev det enbart en gardin till fönstret i Monsieurs abetsrum. Vi har likadan bordduk.


ATT STAVGÅ
hade varit en plan, men jag börja med soppan först då när Caro och Aron dök upp så det blev int nu sen.  Men köttsoppan blev god. 18.30 satt vi alla runt bordet.

Vad månne mofa gör? Jammar igen med jazzmusiken?

Och det blev sängdags och jag koka en grötskvätt åt Aron och sen läste vi Muminboken och gonatt på den sötaste.

I MORGON
några timmar i verkstaden, men sen skall vi på Lilla Teatern och se Kungen. Hoppas den är bra. Eftersom vi har sena matvanor kan vi ju inte äta kl 17 så vi kommer att ha en kvällsvickning efter teatern. Osäker om jag uppdaterar   : )

2 kommentarer:

  1. Paljon toi lipasta maksoi? Ja mistä tuo on?

    SvaraRadera
  2. Se maksaa 2.590,-
    Eli Artek-Aitta, Vellamonkatu 30, Vallilassa (tai Hermanni). Huonekalut siellä ovat sellaiset jotka on ollut esillä kaupoissa tai messuilla.

    SvaraRadera