tisdag 5 mars 2013

I DAG
när allting här var bäddat och klart och städat, satte vi oss ner med Monsieur och diskutera min firma och i synnerhet firmans namn. Det blir ju ganska långt om man använder namnet tvåspråkigt, men så beslöt vi nu ändå:  BABBENS SMYCKERI - BABBENIN KORUMO. Jag har alltså redan ett FO nummer.

Det var fiffigt att ta 69:ans buss, så kom jag bra till Arkadiagatan. Jag hade fyllt i både blanketter Y3 och Y6, men tanten ville ha bara Y6.

 Nu finns firman i handelsregistret   : )



SLASKIGT
men glad i hågen gick jag till Stockmann. Jag kom ihåg att dom förr hade en avdelning för farkkur, men nu tycks farkkurna vara i samband med klädmärkena runt om i våning tre. Jag behövde nya som går upp till midjan så man inte behöver bälte som sen putar ut under jumper/tröja. Och då blir det ju tantjeans.

Gerry Weber.


MONSIEUR
värmde soppan idag. Bortsch. Med soppan läste jag gamla Time-tidningar: Style&Design. Sen sku jag blogga men då kom det ett program om människor från Katalonien som klättra upp på varandra och sen en film om en tant som hade en fin trädgård. Sen fortsatte jag med Palme och nu sitter jag här.

I morgon skall jag  fylla i skatteverkets blankettversion och skriva ett brev. Räknar med ett par timmar i verkstaden.

2 kommentarer:

  1. Babbenin Korumo e ju helt suveränt :)Det klingar av Kalevala språk i mina öron av ngn anledning.

    SvaraRadera
  2. Det stämmer! Det är ett roligt ord. Ändå googla jag just och såg att det finns en annan Korumo - alltså guldsmed.

    SvaraRadera