fredag 22 mars 2013

DUSCHADE OCH VACKRA
tog vi emot Aron kl 08.30. Det blev morgonmål - plocktalrik för Aron, kaffe för Monsieur och té för mig. Men natutvis mycket annat gott också. Aron hade med sig sin lilla dragkärra full med Cars bilar. Också den ny brandbilen pappa hämtat från Petersburg. Eftersom Aron ser på Cars juttur på Youtube där dom talar engelska gör han det också när han leker. Bl.a "stickers" och "you buddies"uttalar han perfekt   : )


Sen gick vi ut. Natutvis Kimmis och Raunis.


Mofa och Aron spelar ishockey.

 Här Aron i en konstig tunnel.

Och så en sista sväng i pulkkabacken.

Småningom hem och där kokade momi risflingegröt som serverades med mjölk, kanel och socker. Santeri sku sen också komma först kl 15, men det gjorde ingenting. 


MUSTAPEKKA
följande. Konstigt lite  behövde vi i dag. Nå, hursom helst fick jag en tupplur och sen trad lax. Och det blev på fredagen för i morgon skall jag på FK. Laxen var god, rosamundan och broccolin var god och i synnehet sillrommen var god. Dessutom var det vita vinet utsökt. 

Idag ser jag på Strada men inte på Skavlan. Ingen intressant gäst. I stället ser jag på Teema på Woody Allens Stardust Memories med Charlotte Rampling.

Som sagt, FK imorgon. Kankse jag slänger nån lustig kommentar på dagen.



2 kommentarer: