tisdag 26 mars 2013

BOKFÖRINGEN
för min firma har jag gjort redan väl tre år. Nu skulle jag ha lite mellanblad till pärmen och satte mig ner för att printa. Bra att jag genast fick hjälp.

Miiu vaktade mycket noggrannt.


I MORGON
är det min födlare. Jag får tre söta middagsgäster: Caro, Sande och Aron och natutvis Monsieur. Jag skall bjuda på sånt jag aldrig har tillrett tidgare. Den goda salladen vi fick hos Annika med avocado, frisésallad, parmesan m.m. Som huvudrätt nånting som heter Balsamkokt köttgryta och som efterrätt en semifreddo med blåbär. Jag börjar med semifreddon för den skall vara i frysboxen minst fyra timmar. Så vi var till Musta och inhandla ingredienserna. Det blir spännande och jag hoppas det blir gott.


SOPPAN
gjorde jag själv idag. Det hade blivit över sopprotsaker (frysta) från köttsoppan för en vecka sen. Det tog ju bara ett par minuter. Morot, kålrot, palsternacka selleri koka upp i ett huj och ner med stavvispeln, lite salt och peppar och en skvätt mjölk och så var soppan färdig.

   Den blev lite onödigt tjock, men man lär sig.



MONSIEUR CONGRATULATEUR
väcker mig i morgon. Jag får liksom sova en timme längre. Nå, sen springs det väl med dammsugarn och så skall maten tillredas och så skall det dukas och blus och bordduk strykas. Men att det skulle gå som senaste år är ju omöjligt. Jag har ju ingen gallblåsa mera   : )



SLUTLIGEN
 Jag bara måst visa min nya äggklocka!



Eventuell uppdatering på dagen 
eller sent på kvällen   
... eller på torsdan.

2 kommentarer:

  1. ååh spännande mater!!!
    det var den suraste äggklockan jag sett :)

    SvaraRadera
  2. Jo surast, men så rolig att jag skrattar varje gång jag ser den : D

    SvaraRadera