torsdag 28 mars 2013

...ELLER PÅ TORSDAGEN
Så blev det. Min födelsedag var sååå lyckad. Den börja med att Monsieur sjöng för mig och nere vid matbordet väntade whisky och Knausgårds Min kamp som ju alla har läst. Så nu skall jag då också kämpa.

Det går inte att förstora bilden, men Monsieur har en extremt förförisk blick på fotot. Det var vår silverbröllopsdag på ett hotell i Ekenäs. Han hade mustasch på den tiden.

Jag sprang med dammsugarn och sökte mig sedan till köket. Det var roligt att laga helt nya rätter. Bortåt sju kom Salminens.

Aron hade haft påskmaskerad på dagis och var fortfarande utklädd till katt.

Jag blev uppvaktad med blommor av Sande, tuikkulyktor av Aron som han själv hade målat och ett ortoligt vackert nattlinne av Caro.

Och den goda middagen:

 Sallad á la Annika

 Balsamvinägergryta med kokt nötkött (kulmapaisti).

Och Harriets Semifreddo med blåbär som desert.

Till slut somna Aron i soffan. Mamma och pappa satt med oss ännu en stund, men promenera hem elvatiden. Det var en fin kväll. Tack!


FYRA ÄRENDEN
i dag. Tvåtiden tog jag en promenad till Kultanäppi. Mannen hade ringt att jag får avhämta två ankarkeder. I samma väva  stack jag mig till R-kiosken för att "fylla på" mitt busskort och sen till min gumor. Hon fick små goda tipuägg och ett fult påskgräs. Där satt jag en timme och hade sedan träff med Monsieur i Musta. Vi hade noggrannt planerat vad vår menu skall vara under påsken. På lördagen skall jag igen laga en ny rätt. 

Nu skall jag laga korvsoppa. Jösses, klockan är ju massor!



SLUTLIGEN


 Här födelsedagsbyrån med alla kort snälla människor har skickat till mig   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar