torsdag 14 mars 2013


APROPÅ
"Keitäs tyttö kahvia" har också jag blivit mobbad inför en kund. Kodak var nångån min kund, men nu var det inte Kodak - det var någon annnan. Hur som helst blev det tal om Kodak och någon från kunden undra varifrån ordet Kodak har kommit. Jag berätta glatt att det var George Eastman som ville ha ett kort ord med kraftiga bokstäver. Ett ord som ingenting betydde, men var kraftfullt. K i början och slutet var viktigt.

"Neeeej, neeeeeej! Så är det inte alls. Kodak är nån del som finns i en kamera, fast jag nu int minns vad",  sa vår vd. Och andra pomon höll med: "Neeeeej, neeeeej!"  fast han nu int heller kom ihåg vad det var.

Nå jag iddes nu int börja härja, för kunden trodde natutvis på pomona. Men när mötet var slut printa jag åt dem Kodak från Wikipedia.  Ingendera var på sitt rum så jag lämna pappret på deras bord. Gissa har nån av dem kommenterat saken åt mig efter det   : /
Här om nån vill kolla   Kodak


JAG HAR VARIT DUKTIG
i dag. Bl.a talat länge med min gumor, skurat en tossa och eftersom jag inte gick till verkstan skissade jag smycken i stället. Och yogan var helt ok. Hölls igen på huvve riktigt bra - Monica stod bredvid och vakta. 


MEN MIN MAT
på torsdagen är nu annan. Det enda som inte har ändrats är Kyrkpressen.

Ärtsoppan är tomatsoppa, sodavattnet är isvatten och gott knäckebröd är nu glutenfritt. Ändå gjorde jag just så som dietisten sa att man inte skall göra, d.v.s plocka soppan från hyllan utan att läsa vad den innehåller. Nå, här fanns då både lök, vitlök och vete (som avredning). Borde jag börja göra mina soppor själv?


SMYCKESIDAN
har jag ju också skött: ett nästan färdigt smycke på måndagen och några skisser idag. Nästa vecka hoppas jag på flere verkstadsdagar.


4 kommentarer:

  1. joo gör själv!!! Inga e:n!!
    Laga en stor kastrull och så fryser du ner och tinar upp en portion varje torsdag :)

    SvaraRadera
  2. Fiffigt! Så skall jag göra - alltså två portioner : D

    SvaraRadera
  3. Jep, jag gör också mina soppor själv o det tar ingen tid alls egentligen!

    SvaraRadera
  4. Jo, kan tänka mig att det är pikku juttu : )

    SvaraRadera