söndag 31 mars 2013


GREKISKA BIFFAR MED GETOSTKRÄM OCH APELSIN- & SENAPSPOTATIS

hette vår middag i går. Jag övervägde att bjuda det på min födlare, men konstatera att en gryta var lättare. Den här maten tog 2 tim att göra. Kanske det går snabbare med rutin, men nu var allt nytt. Jag skall skriva till er båda recepten - också Balsamvinägergrytan - kanske i morgon. Båda rätterna var otroligt goda. Medan vi åt lyssna vi på Stabat Mater.

Åsch, där borde ju ha varit två biffar. Nå, nu är dom uppätna så det går inte att korrigera   : )



PÅ DAGEN
var Monsieur och jag på en promenad. Samma rutt som senaste påsk.

Då hade jag gallsten - nu har jag en konstig diet. Det betyder att jag inte får äta memma. Bu huu   : (

 Bild utan ord.


ATT SJUNGA I KYRKAN
har jag varit duktig på, men tyvärr inte mera. På långfredagen sjunger man O huvud, blodigt, sårat. Först 3 verser och efter andakten den sista. Men varför i himlens namn (det passa ju bra) skall det vara så rysligt höga toner. Är man gammal räcker inte rösten till mera.


ATT LÄSA PÅ GATAN
Hur gör man då? Jag såg i Husis två olika personer som gör det. Liksom hur?


 JOHAN KLING
är en svensk författare. Jag har läst en bok som heter Människor helt utan betydelse. Den var ganska ok. I kväll kommer en film på Yle Fem som heter Darling. Kl 21.00. Jag har sett den tidigare. Det är alltså en repris. Men den är bra. Har ni tid skall ni se den.


SLUTLIGEN  

På långfredagkväll var månen orange.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar