söndag 25 november 2012

VI SKULLE TILL LANDE
i dag. Klockan ringde 08. Det dugga. Vi beslöt ändå avvakta. T laga frukost - jag gick i duchen. Det kom en ordentligare skur. Båten skulle ha gått kl 11. Det fortsatte regna. Vi beslöt att inte fara. Kl 11 klarna det upp. Just just...

Dagens ägg.


IDAG I VERKSTADEN
var det inte så viktigt med Österrike-kundens örhängen. Hon meddela att hon kommer till Finland, men först efter julen. Därför kunde jag idag börja med en pingla. Av förekommen anledning skall  Inkas syster få en pingla som hänger på magen. 

Medan jag jobba med den kom T dit för att gå igenom en låda med sin mammas gamla papper.

Sågade delar och mellanglödgning.

Färdig hamrade delar, filade kanter och borrade hål för att såga strängar.


MONSIEUR HADE GÅTT
och nu ringde min vän Gunnel. Laterna Magicas grotta, alltså den bakersta tegeldelen, hade nån avbeställt så nu kunde Gunnel få den med 30% rabatt. Hon var himla lycklig. Fortfararnde är hon osäker på hur blanketterna skall fyllas i, så hon kommer till min verkstad på tisdan. Ändå är det helt klart nu att hon kommer att få ett stipendium i och med att hon har ett konkret galleri att hänvisa till. Dessutom är hennes fotografier sjukt innovativa.


KLOCKAN NÄRMA SIG
halv sju och jag gick hem. Pasta med forell och kallt rödvin. Nyheter och Solsidan.


TILL LANDE
i morgon. Dom har lovat t.o.m lite solsken. Båten går 09.15 så då stiger vi väl upp 06.15. 
Voj voj, men det blir säkert en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar