måndag 5 november 2012

IDAG I VERKSTAN
kvällsshifte. Efter en liten promenad öppna jag fjärde dörren kl 13. Jag hade inte varit där på en vecka, så min klocka visa 14.00.

Jag börja med att slå mina stämplar i nysilverbiten som Tukes hade skickat åt mig. Sedan tog jag itu med Pellinge-örhängena. Min kund hade valt dom största. Ändå blev jag fundersam om dom blir för tunga. Om örsnibben blir ful.

Silvret är 1,5mm. Så här när jag hängde hela grejen i mitt öra töjde örhänget nog på hålet. Jag såg ändå att hälften av silvret sågar jag bort. Men Pellinge har många små lustiga "uddar". Örhängena blev nog inte riktigt lika sinsemellan. Men så var det ju också med Pörtö innan jag skaffa en gjutning. Linas och Lottas Bodö är också olika. 



Såhär ser dom nu ut tillsvidare. Jag fortsätter på onsdagen.  Skall med min gumor till tandläkarn i morgon.


NÄR JAG STEG UT KL 18
var det mörkt och det regnade. Jag skulle ha bröd från Alepa så det blev en hurtig promenad utan paraply.


REVOLUTIONARY ROAD 
är en bra film. Jag har sett den.  Den kommer strax på Suben. Överväger om man borde se den en gång till...




2 kommentarer:

  1. Aj vadå fjärde dörren?
    Kvällsskifte bakom fjärde dörren. Låter som titeln på en deckare... :)

    Silli-Nilli

    SvaraRadera
  2. För två år sen hade jag en bild av fjärde dörren i källargången, men det kan knappast nån komma ihåg : )

    SvaraRadera