torsdag 22 november 2012

PEPPARKAKSTRADITION
i Arons dagis. Det är far- och morföräldrana som på morgonen skall komma dit och baka pepparkakor med barnen. Det var roligt. I fjol var bara jag där för T:s flunssa hade ren blivit en svår hosta, men nu var också mofa med. Och alla ser vi gamlingar likadana ut! Av en händelse fick vi plats i Sagas bord. En söt liten flicka som bor i vår trappa. 

 Mofa gör en Bocken Bruse.

 Här kavlas,

 mjölas

och används formar.

Tanten i köket satt pepparkakorna i ugnen och snart fick barnen saft och vi gamlingar kaffe. Det var från 09 - 10.30. Vi fick en skön promenad över fotbollsplanerna. T for på bankärenden och jag laga frukost.

Jag hade tänkt mig en sväng till verkstaden, men blev lite onadig. Både mofa och jag hade ju  stigit upp kl 07.  Så i stället beslöt jag lura tupp före yogan.


DUKTIGA JAG.
En trevlig yogasession allt igenom men det bästa: nu stod jag en halv minut på huvu. I det skede vaja jag till lite och kom ner. Vad dumt! Jag kunde säkert ha fått balansen tillbaka. Min lärarinna Monika var riktigt glad. 

Jag berätta åt Monika att Aron hade lyssnat med en liten grej på bebins hjärtljud i Caros mage. Caro fråga Aron hur det lät. Han sa "chuka chuka" . Monika sa att Aron kommer säkert att kalla bebin Chuka-chuka   : )

Hemma bortschsoppa och två Kyrkpressar.


I GÅR KVÄLL
fortsatte vi vår stavgångstrad med Caro. Träff vid samma ställe, men nu gick vi Indiagatan, Tavastvägen och genom Kumpula tillbaks till Alepa. Både Caro och jag behövde nånting smått så vi gick sen hem med plastpåse i ena handen och stavarna i den andra.


ARKITEKTURMUSEUM
eller verkstad imorgon. Få se.

2 kommentarer: