tisdag 6 november 2012

EN DAG
som kom och gick. Har man en uppgift kl 14 hinner man inte så mycket före det. Inte ens av och an till verkstaden. Okej, jag körde en tvättmaskin och så beställde vi äntligen vår traditionella Tallin-kryssning. Ett dygn, 19-20:de november. Dessutom tog jag en bild av en rolig talgoxe.

Bra med mat åt småfåglarna nu när snön tycks komma.


Men slaskigt att ta sig till sin gumor. Det var 18 min tills ettans spåra sku gå så jag börja gå till 69:ans hållplats.  Natutvis körde bussen förbi mig. Jag hade 20 min på mig så jag promenera. Vi tog sen taxi fram och tillbaka till tandläkarn. Allt gick bra.
Hem via Masurkkas K-kauppa. Inhemska äppel och piimä. Det var mörkt, jag var frusen, jag tog en tupplur. Åt ärtsoppa och bläddra i inredningstidningar. Kl 21 skall jag kolla sista delen av Clinton-dokumentären.

Stackars er - ett tråkigt inlägg.
Borde man prova på aamuvuoro i morgon   : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar