torsdag 15 november 2012

IGÅR I VERKSTADEN
 ingen höjdare. Det var aamuvuoro med kaffe och jag lyssna på Dark side of the moon, men snart börja allt skita sig. Den ena sargen jag hade gjort senaste vecka tyckte jag nu att var för stor så jag gjorde den mindre.

Den passa sen någorlunda på turkosen, men här när sargen är fastlödd blev det lite problem.

Sen kom då det riktiga såseriet. Att löda fast länkarna. När jag lödde såg det bra ut - sen när jag kolla var länken inte på mitten. Ena länken fick jag löda om tre gånger.

Natutvis hade den ju brunnit till slut så jag fick göra en ny länk. Och då borde man ju vara pro  : /

Här ser ni att jag för den högra turkosen får fila både sarg och sten för att få den att passa.


MITT KVÄLLSPROGRAM
var Galleri Jangva. 

.
Jag hade fått den här flyern av min vän Gunnel.

Där var himla trevligt! Gunnel kände massor av typer där. Både Sam och hans mamma Mona Huber, som är Galleri Jangvas innehavare. Vi var väl typ trettio personer.

Eternal Erection och Sam Huber betyder funk!

Gunnel kände också dom två andra killarna i bandet. Riktigt goda vänner förstod jag.

Och plötsligt dök en rolig indier upp. För många år sen jobba Gunnel på ett galleri som kallades Aurora. Här träffa hon nu på flere från den tiden.

 Eternal spela i det så kallade caféet. Där var också Mona Hubers foton från Nice utställda.

Och i stora utrymmet fanns Marina Zittings tavlor.

Bandet sluta spela kl 22 och då gick vi med Gunnel till Putte´s på en pizza. Alltså en. Vi dela den. Vi diskutera Gunnels planer på en utställning. Hon hade riktigt Kulturfondens blanketter med sig. Men hennes buss sku gå 23.45 så vi gav oss sen då småningom iväg.

TILL VERKSTADEN
nu för ett par timmar. I kväll på yoga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar