tisdag 13 november 2012

FINT VÄDER IDAG
Skön promenad från Järnvägstorget till Nylandsgatan. På Nylandsgatan finns många små gallerier. Kollade lite sådär med tanke på eventuell utställning om två år   : )

SALON Q
finns på Nylandsgatan. Jag var ju helt vildvuxen. Såg hurja ut.


Därför är det bra att klippas så att håret sen får växa i fred en tid igen.

 Och har ni sett! Vem i all världen var Inkas nästa kund   : )


 ISLÄNDSKT SERUM
läste jag om i Husis här en dag. Ett serum som görs enbart på Island och tillverkas av korn. Jag blev intresserad och googlade Orf Genetics. Därifrån gick jag vidare till Sif Cosmetics och hitta EGF serum. Det är produktens namn. I Helsingfors säljs det bara i Punavuoren Apteekki och i ett SPA på Norra Espen. 5ml kostar 60€,  15ml kostar 135€. Jag berätta om det här på farsdag åt Inka, men beslöt sen kasta bort min lapp för att inte gå i konkurs.

I dag i Salon Q hos Inka läste jag om serumet i Gloria. En kvinnlig redaktör hade farit till Island för att bekanta sig med EGF. Nu är det då så att serumet används på kvällen och bara då ett par droppar. 15ml anses räcka tre månader. Och vad gjorde jag? Punavuoren Apteekki finns runt hörnet på  Fredriksgatan. Stack mig dit och köpte 15ml isländskt serum.

Få se vad som händer   : )

MIN BLÅA GLASBOLL
med pärlor som funnits i många år på lande hade blivit full med vatten och frusit sönder. Det var för två veckor sen som jag stack mig till Indiska för att kolla en ny. Då såg jag en himla fin kortärmad jumper på en stång var det stod typ någå att "halvalla". Jumpern hade kostat 39 och kosta nu 31€. Jag tyckte att det nu inte var så billigt, men sen på FK berätta jag det och dom tyckte att det nu int var någå dyrt. 
Det var två veckor sen så jag var beredd på att den inte finns kvar, men hihi, där hängde den. Och om flickorna sa att det inte var dyrt så var det väl inte.

 
 Samtidigt passa jag på att köpa säsongens duschämne från Yves.

TRÄFF MED MONSIEUR
för jag skulle vara smakråd till hans nya brillor. Dom var riktigt snygga dom han hade valt. Sen for vi hem och åt soppa.

AAMUVUORO
i morgon. Träff med Gunnel på kvällen för att kolla Sam Huber på Jangva.


2 kommentarer:

  1. Mä näytän siltä et olisin raskaana :D !

    SvaraRadera
  2. Ei hätä! Tuon pidemmän ketjun siihen sun hopeapalloon : D

    SvaraRadera