lördag 3 november 2012

HIMLA LYCKAD FK
som inleddes med Champagne - inte skumppa. Förrätten var små bon av pastejdeg fyllda med räkor, avocado, tomat, m.m. Vittvin. Huvudrätten en stekt nötfile´. Undertill pepprad och saltad. Ovanpå salvia? och på den parmaskinka och sedan hällt över ett sött och kryddigt vin. Till det svarta linser med purjo och bröd. Rödvin. Sedan kaffe med Stockmanns version av Ellen Svinhufvud-kakan. Cognac, likör m.m.  Jag valde det söta kryddiga som var hällt över filén.

Mitt i natten kom värdinnan ännu med en ostbricka! Och mera vin...  Klockan tre var jag hemma. Hade ännu mascaran på när jag vakna   : D


VÄDRET IDAG
blev ju ett riktigt fint besöka-gravgård-väder. 8:ans spåra var full av människor som hade samma destination. 

Här Monsieur vid sina föräldrars grav. Min mor och far finns på Borgå begravningsplats. Min bror var säkert där.

 En perfekt grav för Mossandrarna   : )

Jag passade också på att föra ett ljus till min vän Magges grav. Min man är inte AD så han beskar bilden lite konstigt, men ni ser ljuslågan spegla sig ovanför ordet Konstnärinnan. Dessutom ser ni den himla, himla fina halsduken Annika hade stickat åt mig. Jag fick den på FK:n igår.



Vädret var fortfarande så fint så vi beslöt göra en lite längre promenad. Via västra hamnen och längs Bulevarden ner till järnvägstorget.


SESAMFRÖN
har Välimäki panerat laxfile´n med i dag. Ändå grillar jag den väl i ugnen helt normalt. 
Spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar