söndag 18 november 2012

CARO OCH JAG
inledde vår stavgångskarriär i dag. För ett par veckor sen föreslog Caro att vi sku stavgå typ en gång i veckan. Exempelvis onsdag. Ändå börja vi idag. Klockan 17. Det var mörkt. Några konstiga regndroppar.  Vi hade träff vid Forsbyvägens Alepa och stavgick sen runt Himmelsberget. Det är länge sen jag har stavgått. Fick inte riktigt upp farten. Jag tror att Caro gick långsammare än hon sku ha gjort utan mig. Hon var liksom reslig. Jag har nog sjunkit ihop. Dessutom hade jag ischias. Genast om jag måst springa några steg - typ till bussen - slår den till.  Nu snava jag på trottoarkanten.
Vi avslutade vår länk vid Pohjolagatans Alepa.


DET DÄR MED FORELL
var inte alls så dumt. Helt rolig omväxling. Dessutom blev det ju inte heller trad laxpasta  : )


EN NATT I TALLIN
Vad behöver man. Ingenting. Tidigare har vi varit på opera och konsert, men nu fanns ingenting intressant. Vi beslöt kolla muséer i stället. Det blir alltså tisdagprogrammet för internationellt är muséerna stängda på måndagen. Så på måndan blir det trad gamla stan och sen jakt på Dr.Martens. På kvällen någon restaurang.
Först tänkte jag att jag tar ingenting annat än den där indiska jumpern, men fundera sen att på båten, på kvällen och följande dag ha bara en jumper. Kanske inte.


JAG STÄNGER AV NÄTET.
Det sägs att man ska göra så om man reser utrikes. Vi kommer ganska sent hem på tisdagen så jag uppdaterar på onsdagen.
Ha det bra till dess!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar