fredag 9 november 2012

ATT TRÅKA UT ER
med vardagssysslor är ju lite dumt. Jag borde ha äventyr, men framför allt designa smycken. Eftersom det börjar vara lite dåligt med beställningar kanske jag helt enkelt gör smycken som jag sen säljer så här per blogg. Kanske. Eller?

VÅRA BARN
kommer på farsdagspasta på söndagen. Vi behövde ett speciellt vin och for därför till Arabia Center. Samtidigt köpte vi allt inför veckoslutet.


SURPRISE DE MONSIEUR
Det här fina vinet har stått i vårt kök fyra, fem år. Blivit dammigare och dammigare. Det är ett sött vin. Skall drickas som aperitiv eller digestive.

Plötsligt i dag bar han in en glasbricka med en skål med nötblandning och vinet. En trevlig stund medan vi bläddra i gamla inredningstidningar jag hade sparat. En t.o.m från 1984.


OVANLIG MAT
Jag skulle gärna ha sagt att jag har tillrett och stekt dessa biffar helt själv. Ändå var det Caro som en dag hämta en enorm påse med djupfrysta biffar från Lapin Liha. Färdigstekta biffar av malet renkött.

Till det ett fruktansvärt gott vin. 14,5 %. Monsieur har nångång fått det av en kaveri som bor i Spanjen. Sista skvätten med en chokobit   : )


CARL OLOF MARTIN
har namnsdag i morgon. Han la sig för en stund sen så jag passa på att fota hans gåva.

Rum MARTIN ique!



SLUTLIGEN
Det ord som används mest hos oss är "intvetja"    : )



2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter som en utmärkt ide att sälja dina smycken via bloggen!

    SvaraRadera
  2. Nå jo! Enda problemet blir ringstolekar. Alla andra smycken går ju bra : )

    SvaraRadera