måndag 18 april 2011

OCKSÅ MÅNEN FÖRUNDRADE SIG
över valresultatet. Vi vet ju nu alla hur det gick! Kiviniemi fick fortsätta packa sina lådor, och för Urpilainen är jag uppriktigt glad. Men vad skall vi göra med Soini? Tänk om han blir president! Euron lär ska ha gått ner på grund av hans dunderseger. Och det där att han ska ha mera pengar åt försvaret var nytt för mig. Jag förstod att av dom Sannfinländare som blev invalda har nästan ingen någon som helst erfarenhet av politik. Så det kommer att såsas...

DET FINNS INGENTING LIKA GAMMALT
som valaffischer när valet är över. Det konstatera jag när jag kom hem från yogan idag. Sista yogan senaste torsdag blev inhiberad så vi fick en lektion i dag istället. Den 3:dje februari fota jag Nationalmuseét och Arbis i slask och mörker och beslöt fota samma bilder i april. Här är dom.

                                          Hitta måsen!

EN NY KULTURTIDSKRIFT

hade dumpit in genom brevluckan hos oss när jag kom hem. Och just dumpit, för den är supertjock.  Den heter TD - taide&design och första numret utkom våren 09. En tidskrift om konst, design, arkitektur med 8 nummer per år. Det var ett "bekantningserbjudande" från Grafia. Som medlem får jag den fördelaktigt och jag tänkte att bäst att haka på så länge den får finnas. Ni vet Soinis åsikt om modern konst...

2 kommentarer:

  1. Jag hittade måsen direkt, skarpsynt som jag är.
    Bäst att inte kommentera valresultatet, men att Soini och hans anhängare kommer att såsa, det har du nog alldeles rätt i .......
    Också solen förundrar sig, och skiner alldeles speciellt varmt och klart idag,
    skönt tycker Yvonne

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också på förmiddagen att det var varmt, men nu när jag kom den korta snutten hem från verkstaden har jag stela fingrar och kall näsa.

    SvaraRadera