onsdag 20 april 2011

NÄR ARON KOMMER TILL OSS
är det första han gör - fast ytterkläderna ännu är på - att gå til f.d. Caros rum och ta fram skivan MORS LILLA OLLE. 
Då skall mofa ta honom i famnen och sätta på skivan.  Visserligen ser nån till att ytterkläderna först kommer bort. Sången "Mors lilla Olle" är Arons bästa. Min bästa är nånting som heter "Marschlek". Jag tycker att uttrycket "När jag sist gick ut att vandra..." är så bra  : )

GULDLOD FRÅN RASMUSSEN
lyckades bra. Jag hade dessutom planerat att be om lite råd hos Claes Nyström, men han var ren och fira påsk. Därför gick jag till Syrjänen fast det kanske inte riktigt är hans grej. Han var i Petersburg. Tättä påminde mig senare om mina andra pojkar på Högbergsgatan, men dom kom jag int ihåg. Jag kommer alltså att fortsätta med Caros ring efter påsken.

MEN BRA TROLLEY HITTA JAG
Jag Googlade Segue och kom till nånting som heter Showroom8. Jag ringde och dom uppmana mig att komma dit. Så när jag konstatera att jag vill ha bra råd innan jag fortsätter med Caros ring, for jag till Showroom8. Dom hade en sååå fin Benetton trolley i tyg. Ett svart-vitt fint mönster. Jag bestämde mig inte då, för jag ville ännu kolla på två ställen, som dessvärre inget kiva hadde. På tisdan far jag efter svart-vit Benetton-trolley  : )

ALLA TRE FOR IVÄG PÅ EN GÅNG
och på trappan ville Caro låna läpp-pomada som jag konstatera att jag inte har. Vi for sen alla iväg och Tättä ropa sen ännu efter mig att köp Lovable från Stockmann. He he, det gjorde jag inte.
Jag köpte gammal, hederlig Vitalis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar