lördag 16 april 2011

ATT RÖSTA 1.
Först tänkte jag rösta på Silvia Modig, för hon har så nätta händer. Sen tänkte jag rösta på Jörn Donner. Visserligen är hans händer ingenting att hänga i julgran, men jag tänkte att kanske han ändå inte är helt gäggig. Men i morse när jag läste husis ropa jag åt Tättä att gissa vem jag tänker rösta på - Päivi Storgård. Tror jag...

TITTA!
En livs levande nyckelpiga. 

Flugan var ännu i morse kvar i köket. Surra mot fönstret. Det såg lite lessamt ut så jag fånga den med en mugg och ett födiskort och förde den ut på balkongen. Nu vet jag int hur fiffigt det var för i vårt kök sku den ha haft mat - nu blev den väl själv fågelmat  : (

PÅSKGRÄS
hade jag glömt att plantera. Förr hade dom alltid i god tid fröpåsor vid butikernas kassor, men det har jag inte sett i år. Blind? Hur som helst hade jag kvar frön från ifjol. Då titta jag lite ivrigare på Min morgon och dom tipsa att i stället för rajgräs kan man ju ha smörgåskrasse och annat ätbart.

Nå nu hade jag ju missat att ha ärtorna i blöt över natten, men dom är nu lite djupare i riktigt våt mylla så kanske det funkar.

FLICKORNASKVÄLL - IGEN
eller vaddå igen? Det var ju FK senast i december. I kväll hos Haje i Esbo. Inget problem med outfiten - samma som hos Nylunds  : )

10 kommentarer:

  1. Jag har funderat precis på samma kandidater - eller Frida frågade varför jag inte sku rösta på Silvia - men den här gången tycker jag det har varit speciellt svårt att välja nån! Få se imoron...

    SvaraRadera
  2. ÅÅhh... jag hade totalt glömt det därmed ätbart påskgräs... senaste påsk sådde jag bl.a dill, som blev vackert gräs, men dessutom gav dilleriskörd för många veckor framåt...
    (dessuutom sådde jag också krasse och ännu vete för groddar, som sen ändå blev klippa-på-smörgås-grönt..)
    Gurlan fr A

    SvaraRadera
  3. Vi diskutera bl.a. valet i går kväll med flickorna och nu tror jag nog att det blir Donner, eller... svårt : /

    För en stund sen satt jag gladwrap på mina frön - Carckis tips : )

    SvaraRadera
  4. Hmm.. Donners händer hängande i julgran... hmm... låter kanske mera Halloween... men jaa... kanske...

    Old Gurly ( Hurly ?)

    SvaraRadera
  5. Jag har sått "ohra" och herregud som det växer:)
    Tänker nån komma ut till påsken?

    SvaraRadera
  6. Det blev ändå Donners händer : )


    Jag sa åt Anni "jag tänker inte härja i någå svävare" - om båten går, så jo.

    SvaraRadera
  7. Apr på nyckelpiga. Nyckelpigor livnär sig på bladlöss!!

    GfA

    SvaraRadera
  8. Int e de meningen att man skall härja i svävaren!

    SvaraRadera
  9. Och det behöver jag int heller göra, för nu lär där ska finnas en ränna så man slipper med båt hela vägen (om man vill).

    SvaraRadera