tisdag 12 april 2011

IDAG I VERKSTADEN
ringde Tättä och sa att jag hade stängt ut honom på balkongen. Han satt där och läste, jag öppna dörren och sa "hej då" och stängde den med handtaget som man gör. Hi hi hi! Tänk om han inte sku ha haft kännykkän i fickan!

I går konstatera jag att trots att Caros ringskena kanske måst förminskas kan jag ju ändå göra infattningen klar. Jag lät den nu gå förbi ett par beställningar. Den verkar bli riktigt bra. 

Sen tvätta jag ännu vessan och tömde roskisen för jag får besök i morgon.

HUSIS IDAG
Där står det "LUMPEN på svenska för en spottstyver". I Finland heter det MILIN eller MILISEN!!!!

MÅSARNA HÖRDE JAG
i går kväll första gången. Tättä säger att han hörde dem för en och en halv vecka sen. Monsieur ornithologue såg dessutom i dag en bofink, en häger och två nässelfjärilar.

JAG FOR SEN TILL STAN
sku ha påsor och snören och det ena och det andra från Sinelli, en ögoncrémeburk från Yves Rocher och sen ville jag kolla en helt ljuuuuuvlig trolleyväska från Longchamps butik på Espen.

Jag hade sett den genom fönstret, men nu kan jag inte besluta mig. Få nu se, den kostar 170€...

Jag gick sen till Stockmann via Akademen och kolla ännu lite Lissabon-litteratur. Berlitz-guiden var ingen stor investering så jag köpte den.
En likadan bild skall jag fota sen av Tättä med röda shorts och hängslen  (eller är det en ryggsäck)  : )

4 kommentarer:

  1. :D Det blir en bra bild! Till mig ringer de också från Sverige med jämna mellanrum! :)
    Portugal är jätte kiva!!! :)

    SvaraRadera
  2. Jo, och av nån orsak tycker jag att Lissabon är lite annorlunda : )

    SvaraRadera
  3. Vår släkting B från Smedsby sade, att hon vet när våren är kommen. För då sitter Tättä ute på er balkong med tidning varje gång hon åker förbi. Hmmm... kanske ska man upplysa henne om att ibland kan det gälla ofrivilligt balkongsittande. Han kan var utlåst!! ;)

    GfA

    SvaraRadera
  4. Ja-a, tänk om han int sku ha haft kännykkän = /

    SvaraRadera