måndag 11 april 2011

MIN NYA TÉPRESSARE
är inte bra, eller så kan jag inte använda den. 

Jag föreställde mig att pressdelen går ända ner i botten och konkret pressar must och arom ur tébladen. Den här pressdelen stannar 3 cm från bottnet. Så mycket té sätter man ju ingalunda i en så här liten kanna. Det är lika långt som brett -  jag måst alltså ändå blanda runt blad och té med en sked för att smaken skall bli maximal och sen pressa. Är det meningen?

IDAG I VERKSTADEN
blev änglasmycket färdigt.
En liten nätt amulett av silver. Ängelns vingar mässing och ängeln själv nysilver. Större länken som är fastlödd i smycket är glorian. 
Trots att jag ingenting behövde från Alepan ville jag ändå ha min promenad efter jobbet, så jag hitta på att köpa färsk ingefära. Kall om näsan blev jag, men nog är det vår ändå.

HUSIS IDAG
Jag tycker verkligen att Anna-Lena Laurén kunde ha skrivit vad "J'en sais rien, moi!" betyder.

2 kommentarer:

  1. Hej Barbro
    Jag har likadan press till kaffe. Kaffe, vatten dra 4 min pressa. Vad jag vet är TE-press från Bodom helt annorlunda. Där är sil till te och man heller vatten och låter dra. Prova till kaffe.
    Hälsningar från Lund

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att den är bättre för kaffe. På förpackningen stod det "Kaffe och té-filter" men på bruksanvisningen i förpackningen talades det bara om kaffe.Det konstiga är att det var Forsmans - alltså en té-importör - som sålde den.

    SvaraRadera