lördag 9 april 2011

KORRIGERING
att enbart pensionärer sku besöka Stugmässan. Jag såg där så många "gråa toddor" natutvis för att det var fredag mitt på dagen. Nu när jag ser genom fönstret dessa obsekrivliga mängder med parkerade bilar, fattar jag att det ju är dom som var på jobb igår. Sorry!

I KVÄLL PÅ OPERA
Metropolitan i New York.

Direktsändning på Maxim. Det brukar vara jätteroligt. Dom filmar lite backstage innan föreställningen börjar. Man kan fantisera hur sångarna tog metron på förmiddan ännu med kaffesmak i munnen och just kommit på jobb. I New York är det liksom matiné. Dessutom zoomar dom så man ser konkret miner och annat viktigt - sånt man inte ser på en vanlig operaföreställning.

Det här är vår opera (Gillas och min), visserligen inte just vår föreställning. Vi träffas lite tidigare för vi skall först äta en bit!

Dessutom före det träff med Calle. Jag skall leverera Skata-smycket som hans kaveri beställt, så jag måst väl småningom kolla min outfit  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar