torsdag 21 april 2011

IDAG I VERKSTADEN
blev Caros fruring färdig. Jag beslöt klara mig utan råd av gubbar. Och jag hade ju själv konstaterat att problemet var lodet. Nu hade jag ett utmärkt vekt 585 lod och allt gick jättebra. I morgon i dagsljus skall jag fota den.

HURRAAA! BARA EN VECKA KVAR
till Roger Waters  THE WALL på Arenan. Eftersom jag fick The National konsert som födisgåva av Calle, beslöt jag ge The Wall som födisgåva åt honom. Han fyller 31 den 6.5. Fattar int hur jag skall hållas i byxorna tills dess. (Konstigt uttryck).

ETT MYSTERIUM
äger rum framför vårt fönster.
I slutet av sommarn grävdes nånting på den lilla sportplanen. Typ dränering. Sen hände ingenting. På hösten hämtades konstiga stora vita runda saker dit. Nån månad gick och sen packa dom upp plastgräs ur hälften av paketen. Sen hände ingenting. Ibland kunde en grävmaskin vara där och gräva sporadiskt och sen fylla gropen på nytt. Det blev vinter. Dom oöppnade vita paketen blev insnöade. I typ januari blev där liv och rörelse igen. Det gävdes värrigare och man reste två strålkastarstolpar. För säkerhetsskull mitt i vintern. Sen hände ingenting. I förrgår var där en grävmskin och grävde en grop och fyllde den sen igen. Vad är det som händer där? Tänk om dom sku ha orka göra den fina fotisplanen färdig på hösten. En sportplan har varit obrukbar i ett år.

"GÖRA-LISTA"
blir jag tvungen att skriva precis så där som före julen. Jag är på riktigt stressad. Då är ju knepet det att man ritar upp veckorna och skriver och visualiserar alla jobb och andra uppgifter. Det måst jag nu. Alltså inte mera i kväll, men bra långfredagssyssla. Visserligen skall jag också börja på ett hänge i verkstaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar