lördag 2 januari 2016

Men tyvärr...

Vi fick ingen plats på Maxim. Hela salen var proppfull. Också läktarn. Nu gick Monsieur med väldigt raska steg tillbaks till Kinopalats. Ingen film där heller och sen till Finnkino. Där sku man ha kunna se 007. Eller Starwars med någå konstiga glasögon. Men dom sku ha tagit jätte länge. Vi gick tillbaks till Stockmann och där vi köpte Twist och jordgubbar åt Kalle och en glasspinne åt mig. Via Artek ner til Salutorget där vi fick en etta och sen var vi hemma bortåt fem och jag fick en halvtimmes lur. 

Jag tog fram dom goda griskotletterna som varit  rödvin och satt dem i en stekpanna. Stekte. Satt till löken, appelsinsaften och hällde över rödvinet. Där fick dom koka typ 10 min. Eller 15. Också potisen koka och ärter och snart dök Kalle upp. Vi fick alla var sitt glas vin. Jag hällde i grädden och sallad fick vi också. 


 Här en bild när vi äter.

 Och sen då Noras goda choklad. Jag fick sherry, Kalle och Monsieur fick Brandy.

Men nu förstod jag inte varför Nyårsutsändningen kom fråm Tammerfors. Den har alltid kommit från Salutorget. 

 Vår goda Champagne. Eller Kalle hade gett den åt Monsieur. Vi skåla och kontakta Caro. 


   Jag gick sen upp på balkongen och tog två bilder.

Vi såg sen på en film som hette The Cinematic Orchesta. Sjukt bra! Den var säkert från Ryssland år 1929. Jag skall visa bild på den i morgon. Sen lade vi väl oss pikku hiljaa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar