söndag 31 januari 2016

Caro

tog kontakt och undra om vi kunde vara med barnen en och en halv timme. Först skulle dom gå och skrinna och sen sku Caro och Sande gå på gym. Dom var nog ganska våta när dom dök upp.

Här har dom fått plocktallrik och är på datorn.

Mamma kom sen småningom efter dem. Alla kläder hade väl torkat på batterierna men Arons ishockeyhandskar var väl ännu våta...

Jag gick i duschen. Satt Marimekko-skjorta på mej och make up. Satt Mateus-vinet i ryggsäcken, tog mina stavar och gav mig av. Typ någå fem före 18 var jag hos Gunnel. Småningom kom Tuva och sen resten av flickorna. Vi fick god mat. Köttsoppa, en snaps, vin och sen efterrätt. Gröt med god blåbärssoppa. Här lite bilder.

 Glada flickor.

 Annika och Anna. Gunnel speglar sig i fönstret.

En rolig Haje   : )

 Jag i min Marimekko-skjorta.

Och hunden Seena.

På sommaren skall Gunnel sköta Seena för Annika skall till Sicilien på ett bröllop. Och Annas hela släkt skall fara till Barcelona på bröllop. Hennes dotter skall gifta sig med en pojkvän. Dom bor i huset i hörnet av Tavastvägen och Backasgatan.

Sen fick man kaffe och Runebergs-tårta. Kaffet var sjukt gott. Också Runebrgs-tårtan. Vi drack väl ett par flaskor vin. Gunnel drack öl. Tuva for lite tidigare. Sen for vi. Annika körde hem mej och sen körde hon väl hem Anna och Haje. 

Här var karana på väg och sova. Monsieur var på väg upp och jag knacka på Kalles dörr och sa hej och så fick jag ett glas rödvin och sen gick jag i säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar