måndag 11 januari 2016

Opp

klockan sju. Jag tvätta håret och var i duschen. Här blev lång god frukost. Jag kontakta Inka. Sen ringde jag till Syrjänen. For iväg.

Först via en te´butik på Annegatan. Jag skulle ha Lapsang te´ åt Monsieur. Inka hade inte svarat på min textare så jag trodde att hon inte var där men det var hon ju. Hon fick kattbollen och jag köpte label.m. Shampoo och hårvård och hon fråga hur det gått med Miiu och det hade gått riktigt bra.

Sen till Syrjänen. Han skulle smälta Johannas guldringar. Hon hade ärvt dem av någon farbror. Syrjänen skall nu göra ett hänge av dem. Sen till Yves och sen till Stockmanns åttonde där jag fick betala 6,20€  för min glass och sen till delikatessen där jag köpte halonhakkaajan och ost och en konstig svensk müssli. Dom har int mera dom som vi köpte förr.

Jag for till min verkstad efter min kappa. Caro sa att jag sku kolla om där fanns nån matta, men int fanns de. Sen kolla jag ännu i vår källare här, men int fanns det där heller. Hon sa att hon sku behöva en på golvet för där var så sjukt kallt. Nå, hon köper väl från Ikea.

Jag packa upp allting här och sen satt jag på potisen och det blev sill + sill + rödbeta + ättiksgurka + knäckebröd + smör.

Sen såg vi på Teema på en ny film som hette Simma lugnt, Larry! Den sluta klockan nio och då kom en film om Mary Poppins. Alltså den verkliga Mary Poppins. Alltså hon som har skrivit böckerna. Den var också riktigt bra!

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar