måndag 25 januari 2016

Jag undrar

vad jag nu borde skriva om mina mornar. Kanske ingenting. Det intresserar ju ingen. Hur som helst blev här kaffe och jugurt och bröd. Husis var lite försenad, men kom sen...

Jag satt på mig verkstadskläder och gick till verkstaden. Vet inte hur länge jag höll på. Det tog lite tid.
Men dom blev riktigt fina. Alltså örhängena. Också nu med hamrade små saker.

Bortåt sju var jag säkert hemma. Här var allt färdigt. Monsieur hade lagat mat. Kokat potis. Sill och rom och rödbeta och ättiksgurka och gott knäckebröd och isvatten.

Sen ringde jag till Gunnel och berätta Erkki Pirtola hade dött. Hon sa att hon hade suttit och väntat på honom i dag på måndagen på ett cafe´ fast hur länge. Han dog på lördagen. 65 år.

Jag berätta åt Johannna att alla hennes smycken nu var färdiga. För dem säkert till posten.  Och i morgon skall vi gå med Caro till Nationalmuseet och se på Brilliant! Det blir säkert roligt.

Adjö!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar