söndag 17 januari 2016

Klockan sju

steg jag upp. Koka kaffe. Kalle vakna halv åtta. Han fick god jugurt och kaffe. Låg ännu på sin säng och typ någå tjugu över åtta for han iväg. Jag vinka från fönstret. Han skulle på gym. Han kommer nästa lördag igen.

Jag fortsatte med frukosten. Koka ägg. Monsieur kom ner. Jag skrev dagbok i köket. Fick gott kaffe. Sen läste jag husis. Åt ägg. 

Gick väl sen i duschen. Jag meddela Gilla att jag dyker upp klockan 13 men det blev sen ändring. Jag gjorde här det ena och det andra. Printa foto på marmorskivan.

Sen satt jag Kalles sak i ryggsäcken och tog mina stavar och stavgick. Vad sku det ha tagit. Halv timme? Gilla ropa från balkongen att jag sku trycka på 31:an. Hon fick en tvål och god lakrits av Kalle. Vi satt nu där sen och tala och jag fick två små flaskor skumppa. 8%. Gilla berätta om deras julafton som kommit igång först klockan 19. Sen låna jag en bok av henne som handla om två hjärnor. Jag låna den. Jag skall börja på den i kväll.

Här då en lite töntig bild. Suddig. Dessutom tog jag också en bild av granen, men den blev också suddig. Tyvärr.

Sen stavgick jag hela vägen tillbaka.  Hemma koka jag sen pasta. Det blev nog för mycket. Man fick god lax. Vittvin. Jag läste om Tommy Hellsten som nu har en femdelad serie i Kyrkpressen och sen om Tommi Eronen som gjorde Koukussa. Dessutom fick han en Jussi-statyett för bästa manliga biroll i Bad Luck Love från 2001.

Vi titta sen på Gentlemen & Gangsters. Jag fick säkert rödvin och choko...

Vad säger jag nu?
Godnatt!


2 kommentarer: