onsdag 13 januari 2016

Tidigt opp

Tvätta håret. Var i duschen. Fortsatte med frukosten. Monsieur kom ner klockan nio. Fin Muistojen Bulevardi i radion. 

Sen gick jag igenom mina kvitton som jag sku söka pengar för. Huh huh! Massor.

Caro tog kontakt och fråga om Aron och Amanda kan komma hit. Att hon skulle gå och jumppa. Här liksom i Amer. I hörnet av Forsbyvägen och Backasgatan. Det gick bra!

Vi for till Musta och köpte där det ena och det andra och jag fick en glasspinne. Vi packa upp och jag skrev ett brev till Kivi för jag vill inte mera ha tidningarna. 

Jag laga plocktallrik åt barnen och sen fortsatte jag med frittatan och sen hämta mamma barnen och dom satt sen här i soffan och jag rosta bröd åt dem och dom fick goda saker på varsin tallrik. Också kakao.  Dom såg på Buklubben.

Halv sju sluta barnprogrammet på femman och barnen gick upp med mofa och jag fortsatte med maten i köket. 

Mamma kom pikku hiljaa och sen kom pappa efter dem. Jag fortsatte med frittatan och den blev jätte god. Niotiden fick vi rödvin och choko framför Ville som igen engång var på rundtur i Sovjet. På tvåan kom det en film om någå grabbar, men jag undrar om man borde se...

Kolla sen ännu filmen på Teema, men den var nu inte så speciell.
Bloggar nu i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar